Stockholm allmänt

Debatt: Stockholmare är sämst på hyfs

2018-09-20 09:28 #0 av: Jimmy.L

Vi, fyllda av huvudstadshybris och suveränitet, är bra på att gnälla på att andra inte kan bete sig i kollektivtrafiken men själva saknar vi den mest basala självinsikten; att vi är sämst, skriver Emilia Melgar Arnheim.

https://www.metro.se/artikel/debatt-stockholmare-%C3%A4r-s%C3%A4mst-p%C3%A5-hyfs

Kan hålla med henne framförallt i rusningstrafiken då många är stressade och jagar minuter. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-09-22 07:36 #1 av: Göstage

Kanske är uppförandet i kollektivtrafiken trots allt inte så mycket bättre på andra håll?

https://www.expressen.se/gt/omars-lista-10-sparvagns-typer-som-du-retar-dig-pa/

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-09-23 09:25 #2 av: Herveaux

Jag har pendlat i Stockholms rusningstrafik i perioder. Man var inte direkt populär innan man höll samma takt och visste vart man skulle pila fram i myllret från ett färdmedel till ett annat.
Efter ett par dagar var jag säkert också en sån som suckade åt "gröngölingar" i pendlingstrafiken. Skäms

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-09-23 09:28 #3 av: Jimmy.L

Ja rusningstrafiken är inte att leka med. Skrattar

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-09-23 09:33 #4 av: Herveaux

#3 Eller hur?! Tror vissa näst intill är beredda att gå över lik för att hinna med nästa avgång. Förskräckt

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2018-09-23 09:59 #5 av: Jimmy.L

#4 Ja ibland undrar man hur folk tänker när dom sak fram till varje pris även om dom skadar andra.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.