Annons:
Etikettstockholmallmänt
Läst 360 ggr
[Jimmy.L]
2018-09-23 18:15

Bajsande får förstör Djurgården

Varför måste hundägare ta upp bajs när fåren får skita ner hur som helst, undrar insändarskribenten.

https://www.stockholmdirekt.se/debatt/insandare-bajsande-far-forstor-djurgarden/reprin!5JNms5ABUQ7Ywqjm2vLZCw/

Själv tycker jag dom är trevliga att se på Djurgården.

Annons:
Grodan
2018-09-23 19:00
#1

Trams. Fårskit är inte farligt. 

Och om vi hundägare slutade ta upp efter oss skulle det bli mycket mycket värre än lite fårbajs på Djurgården. Och hundbajs är många gånger värre än fårskit.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ess1
2018-09-24 14:22
#2

"Det ligger stora fingertjocka korvar på varje kvadratcentimeter."

Kan det vara kanadagäss som skitar ner där? Fårbajs är inte fingertjocka korvar, men den beskrivningen stämmer bra in på kanadagäss.

Ess1
2018-09-24 14:27
#3

Jag såg nu att det fanns en kommentar om att det var kanadagäss.

[Jimmy.L]
2018-09-24 14:29
#4

#2 Det tror jag med efter som insändaren skriver även att Rosendals trädgård skulle va drabbad och dom har inga får som betar där.

Carmarino
2018-09-24 19:06
#5

Med tanke på hur liten en kvadratcentimeter är så hade gräsmattan inte synts ens om det hade varit så att "varje kvadratcentimeter" hade varit täckt av "stora fingertjocka korvar". 😉

Blev lite förvånad när jag läste artikeln, för det fårbajs jag har sett har bestått av små kulor, inte korvar. Så personen som skrev den har förmodligen aldrig sett fårbajs någon gång. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-09-24 19:12
#6

Kanadagässen bajsar ner rätt bra på Djurgården. på vissa ställen går det inte att undvika att kliva i det.

Annons:
Carmarino
2018-09-24 19:14
#7

Har för mig att det är stora problem i Malmös parker också. Det går knappt att ta sig fram där utan att trampa på kanadagässens bajs. Så det är förmodligen likadant överallt det finns Kanadagäss.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: