Stockholm allmänt

Välkänd korvgubbe förlorar sitt tillstånd

2018-10-01 15:59 #0 av: Jimmy.L

"Kändis" korvgubben som skällt och bråkat med sina kunder i Gamla Stan får nu inget mer tillstånd av Stockholm Stad för sin korvvagn. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-10-02 10:08 #1 av: Surpan

Gud vad skönt. Han är ju helt kokt i skit den karln.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-10-02 11:20 #2 av: Jimmy.L

Ja han har en konstig syn på sina kunder.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-10-03 17:00 #3 av: Jimmy.L

Korvgubben med världens starkaste korv får inget nytt tillstånd – Stockholm har svikit mig, säger Jesper Levin.

https://alltomstockholm.se/restaurangbar/harakiri-korven-gamla/

Anmäl
2018-10-06 10:19 #4 av: GIKmio

Jag tittade runt lite häromdan och det finns en del klipp på Youtube. Han har en kamera riggad i korvkiosken. 

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-10-06 10:25 #5 av: GIKmio

Vad är hans syfte med att rigga en kamera? Är det en övervakningskamera eller är syftet att spela in sina dispyter han har med sina kunder, och sedan publicera dom på sociala medier?

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-10-06 10:58 #6 av: Jimmy.L

#5 Han har kört med livechatt samt telefonsamtal med folk om nätterna  Bråken med kunderna vet jag inte om det är meningen men han tycks inte gilla kunder som beter sig illa hans grova språk triggar säkert många. Han hade två kameror men plockat bort en nu.

Senaste live från i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZOogeZ2RUY&t=10251s

Han säger att han kommer sälja alla vagnar nu. Sista dagen blir den 30 november.

Anmäl
2018-10-06 11:17 #7 av: GIKmio

Verkar vara en man som gillar att få publicitet i alla fall. Och det är tydligt när man läser om honom att har han fått både vänner och ovänner.

Anmäl
2018-10-06 12:37 #8 av: GIKmio

Även känt folk blir hungriga nattetid. Petter blir sur när han filmas live..

Anmäl
2018-10-06 12:48 #9 av: Jimmy.L

Såg det klippet för några veckor sen, Petter ringde och bad om ursäkt dagen efter. 

Anmäl
2018-10-06 12:55 #10 av: GIKmio

#9 Många som besöker korvkiosken på helgerna är förmodligen berusade. Det vet man ju själv på den tiden då man hängde på stans uteställen och behövde bukfylla innan det var dags för att avsluta festnatten. Och en och annan kommentar floppade ut som man vanligtvis inte menade. Så, egentligen vad är problemet? Petter köper en korv och sedan går. Då kvittar det väl om folk ser det.. Det är lagligt att köpa korv och att dricka bärs.

Anmäl
2018-10-06 14:00 #11 av: Surpan

Han filmar för att kunna lägga ut reaktionerna på de som köper harakirikorven (de gråter, kräks, svär). Han använder de fulla människorna som underhållning helt enkelt.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-10-06 14:20 #12 av: Jimmy.L

#10 Petter tyckte han skulle radera filmen och hotade ta dit ett gäng om han inte gjorde det och ringde någon snubbe. 

Men jag håller med fylla får man räkna med när man säljer nattmat.

Verkade lugnt i natt men han har ju sagt att han ska tagga ner nu och inte skrika reglerna till kunderna under harakiri-tävlingen.

Hur vida det är okej eller inte att filma och sedan lägga ut det vet jag inte om det är okej, GDPR-lagen är fortfarande lite svårtolkad. 

Anmäl
2018-10-06 16:32 #13 av: GIKmio

#8 Vad är det som händer? Äh! ingenting SkrattarKorvgubben verkade ha koll på läget..

Anmäl
2018-10-06 17:01 #14 av: Jimmy.L

Korvgubben avslöjade idag att han får betala 14.000 kr i månaden för platsen om jag hörde rätt han måste dra in rätt bra, korvar 50 kr hamburgare kring 100-120 kr. 

Anmäl
2018-10-22 14:04 #15 av: Jimmy.L

Sista februari är ny datum som han får stå till om inget annat händer.

Anmäl
2018-10-22 18:18 #16 av: GIKmio

Om  han inte sätter sig till dess Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.