Annons:
Etikettstockholmallmänt
Läst 2660 ggr
[Jimmy.L]
10/1/18, 3:59 PM

Välkänd korvgubbe förlorar sitt tillstånd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Kändis" korvgubben som skällt och bråkat med sina kunder i Gamla Stan får nu inget mer tillstånd av Stockholm Stad för sin korvvagn.

Annons:
Surpan
10/2/18, 10:08 AM
#1

Gud vad skönt. Han är ju helt kokt i skit den karln.

/Surpan

[Jimmy.L]
10/2/18, 11:20 AM
#2

Ja han har en konstig syn på sina kunder.

[Jimmy.L]
10/3/18, 5:00 PM
#3

Korvgubben med världens starkaste korv får inget nytt tillstånd – Stockholm har svikit mig, säger Jesper Levin.

https://alltomstockholm.se/restaurangbar/harakiri-korven-gamla/

[GIKmio]
10/6/18, 10:19 AM
#4

Jag tittade runt lite häromdan och det finns en del klipp på Youtube. Han har en kamera riggad i korvkiosken.

[GIKmio]
10/6/18, 10:25 AM
#5

Vad är hans syfte med att rigga en kamera? Är det en övervakningskamera eller är syftet att spela in sina dispyter han har med sina kunder, och sedan publicera dom på sociala medier?

[Jimmy.L]
10/6/18, 10:58 AM
#6

#5 Han har kört med livechatt samt telefonsamtal med folk om nätterna  Bråken med kunderna vet jag inte om det är meningen men han tycks inte gilla kunder som beter sig illa hans grova språk triggar säkert många. Han hade två kameror men plockat bort en nu.

Senaste live från i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=-ZOogeZ2RUY&t=10251s

Han säger att han kommer sälja alla vagnar nu. Sista dagen blir den 30 november.

Annons:
[GIKmio]
10/6/18, 11:17 AM
#7

Verkar vara en man som gillar att få publicitet i alla fall. Och det är tydligt när man läser om honom att har han fått både vänner och ovänner.

[GIKmio]
10/6/18, 12:37 PM
#8

Även känt folk blir hungriga nattetid. Petter blir sur när han filmas live..

[Jimmy.L]
10/6/18, 12:48 PM
#9

Såg det klippet för några veckor sen, Petter ringde och bad om ursäkt dagen efter.

[GIKmio]
10/6/18, 12:55 PM
#10

#9 Många som besöker korvkiosken på helgerna är förmodligen berusade. Det vet man ju själv på den tiden då man hängde på stans uteställen och behövde bukfylla innan det var dags för att avsluta festnatten. Och en och annan kommentar floppade ut som man vanligtvis inte menade. Så, egentligen vad är problemet? Petter köper en korv och sedan går. Då kvittar det väl om folk ser det.. Det är lagligt att köpa korv och att dricka bärs.

Surpan
10/6/18, 2:00 PM
#11

Han filmar för att kunna lägga ut reaktionerna på de som köper harakirikorven (de gråter, kräks, svär). Han använder de fulla människorna som underhållning helt enkelt.

/Surpan

[Jimmy.L]
10/6/18, 2:20 PM
#12

#10 Petter tyckte han skulle radera filmen och hotade ta dit ett gäng om han inte gjorde det och ringde någon snubbe. 

Men jag håller med fylla får man räkna med när man säljer nattmat.

Verkade lugnt i natt men han har ju sagt att han ska tagga ner nu och inte skrika reglerna till kunderna under harakiri-tävlingen.

Hur vida det är okej eller inte att filma och sedan lägga ut det vet jag inte om det är okej, GDPR-lagen är fortfarande lite svårtolkad.

[GIKmio]
10/6/18, 4:32 PM
#13

#8 Vad är det som händer? Äh! ingenting 😃Korvgubben verkade ha koll på läget..

Annons:
[Jimmy.L]
10/6/18, 5:01 PM
#14

Korvgubben avslöjade idag att han får betala 14.000 kr i månaden för platsen om jag hörde rätt han måste dra in rätt bra, korvar 50 kr hamburgare kring 100-120 kr.

[Jimmy.L]
10/22/18, 2:04 PM
#15

Sista februari är ny datum som han får stå till om inget annat händer.

[GIKmio]
10/22/18, 6:18 PM
#16

Om  han inte sätter sig till dess 😃

[Jimmy.L]
10/28/18, 5:05 PM
#17

I sjutton år har Stockholmsprofilen och korvgubben Jesper Levin haft en plats för sin vagn i Gamla stan men så i slutet av augusti kom beskedet – han får inte vara kvar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholmsprofil-i-gamla-stan-far-inte-vara-kvar

Upp till toppen
Annons: