Annons:
Etikettturism
Läst 527 ggr
Surpan
10/18/18, 8:12 AM

Utflyktsmål med barn

Vad är era favorit utflyktsmål i Stockholm att besöka med barn?

Här kan vi samla lite tips! 🙂

/Surpan

Annons:
[Jimmy.L]
10/18/18, 8:33 AM
#1

Mina tips.

Vissa kräver inträde

  • Skansen
  • Fjärilshuset
  • Leksaksmuseum
  • Junibacken
  • Tom Tits Experiment
  • Museum, många museum under loven erbjuder olika aktiviteter för barn för en mindre peng.
  • H-4 gårdar
  • Hågelby 
  • Torekällberget
  • Åbergsmuseum, Lasse Åberg har ett rum för barn att leka vid vid sitt museum.
  • Siggesta gård
[GIKmio]
10/18/18, 7:48 PM
#2

Ett utflyktsmål till en leksaksaffär i city är nog även populärt 😃

Surpan
10/22/18, 7:30 AM
#3

I helgen var vi och besökte Mulle Meck-parken i Järvastaden. En jättefin lekpark! Sonen älskade det, här finns något för alla barn. Gratis och lättillgängligt. Rekommenderas!

/Surpan

[Jimmy.L]
10/22/18, 7:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Åkte på dagskryssning till Mariehamn i lördags med Viking Line, för barnen fanns Ville Viking som underhållning.

[Jimmy.L]
10/22/18, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu när vi närmar oss vintern kan jag tipsa om Vasaparken som man spolar is på fotbollsplanen. öppet varje dag under säsongen troligen kring mitten av november.

Många barnfamiljer besöker parken då och åker skridskor. Ta med skridskor och hjälm.

Surpan
1/7/19, 1:14 PM
#6

I mellandagarna så var jag på äventyrsbad med min son som är 1 år och 9 månader. Vi var i Åkeshovs simhall som har ett litet äventyrsbad för små barn 0-5 år och det var jättelyckat och mysigt!

/Surpan

Annons:
[Jimmy.L]
6/11/19, 8:11 AM
#7

Badplatser i Stockholms skärgård, Grinda, Nåttarö, Sandhamn når man med Waxholmsbolaget och är nog dom öar som flest barnfamiljer besöker för att bada vid. 

Gålöhavsbad är nog bäst med bil.

Utö och Ålö men där måste man hyra cykel för att ta sig till stranden.

Upp till toppen
Annons: