Annons:
Etikettstockholmallmänt
Läst 435 ggr
Surpan
2018-11-15 10:17

Var bor du i Stockholm?

Stockholm är stort, och består av många kommuner.

Vart bor du någonstans? Är du uppvuxen där eller är du inflyttad till Stockholm, eller har du kanske bytt kommun inom Stockholm? 🙂

/Surpan

Annons:
[Jimmy.L]
2018-11-15 10:21
#1

Södertälje kommun just nu men även bott i Nynäshamn kortare period liksom Haninge.

Surpan
2018-11-15 10:55
#2

Själv bor jag i Solna just nu, men är uppvuxen i Stockholms kommun (söder om söder). Vi håller på att leta efter den perfekta kommunen för oss att slå oss till ro i innan barnen kommer upp i skolåldern. 🙂

/Surpan

Niklas
2018-11-15 14:45
#3

Vi bor i Täby. Före det bodde jag i innerstan och före det i Djursholm.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jimmy.L]
2018-11-15 14:51
#4

Jag skulle kunna tänk mig att bo i Järna eller ute på Ekerö. 

Jag har många vänner som bor i Gnesta men det blir lite långt från sthlm tycker jag.

Åsa S
2018-11-15 16:16
#5

Upplands bro bor jag i skulle inte vilja bo närmre city trivs bättre när det är lite lugnare och tystare, jag får nog av stress, buller och dålig luft på dagarna när jag jobbar i city och det är så skönt kliva ut i lugnet och den betydligt friskare luften i upplands bro fast helst skulle jag vilja bo ännu längre ut på landet men det är ju jobbsituationen som styr boendet men när jag och min man blir pensionärer lutar det nog att vi flyttar längre bort från Stockholm vi kan få ett mycket bättre boende där mm.

Travis D
2018-11-17 10:17
#6

Danderyd 🙂

Annons:
Taggeman
2018-11-19 11:54
#7

På en större Ö i Stockholmsskärgård. ❤️

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[GIKmio]
2018-11-21 19:27
#8

Jag tillhör dom som inte bor i Stockholm och dess närhet och skriver på sajten på grund av att jag är intresserad av Stockholm och vad som händer där 🙂 Men om jag skulle bo i Stockholm med omnejd i framtiden så skulle jag vilja bo en bit utanför stan i någon förort som liknar den ort jag bor nu i västra delen av Sverige med 10.000-20.000 innevånare ungefär. Lagom för mig.

Upp till toppen
Annons: