Kollektivtrafik/ bil och cykeltrafik

Kan du tänka dig ställa bilen och ta elscooter?

2018-11-17 08:51 #0 av: Jimmy.L

Vad säger ni om att skippa bilen i innerstan och ta elscooter?

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/nu-ska-bilister-ocksa-valja-elscooter/reprkp!pczHnfNZFqrfcroHPDl6tw/?fbclid=IwAR37L7dOqf1Ob1-B6MXFrkqnSg58CLbcHWXpaFBHDmFiPWyYAKOkcd973q4

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-11-17 09:32 #1 av: tlover

Jag önskar att det fanns här. Vi har ju flyttat till "Storstan" (Östersund) och vi funderar på att göra oss av med bilen eftersom det inte behövs i storstan och ibland tar det till och med längre tid med bil pga köer och problem med att hitta parkeringsplats.

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2018-11-17 09:34 #2 av: [moratjejen]

Vad är det för fel på ett par ben eller en cykel?

MvH Ida

Anmäl
2018-11-17 11:36 #3 av: Jimmy.L

#2 Funkar det med, men det är ju många som vill prova lite andra färdmedel. Så kan man skippa bilen är ju mycket vunnet för innerstaden och miljön. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-11-29 17:54 #4 av: Jimmy.L

Är det någon som vet hur långt man får ta med sig dessa sparkcyklar utanför stan?

Anmäl
2018-12-07 18:59 #5 av: Jimmy.L

Du har säkert sett den, sparkcykeln som drivs av el och som står lite varstans. En del stockholmare tycker att de stökar ner stadsbilden och körs fram vårdslöst medan andra tycker att de är roliga och smidiga.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/detta-ar-elsparkcykeln

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.