Stockholm allmänt

Ny hiss vid Slussen är det en bra idé?

2018-12-12 08:44 #0 av: Jimmy.L

Stockholm stad vill bygga en ny hiss och en gångbro vid Slussen till Stadsgårdskajen.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/gronbla-vill-bygga-ny-stor-hiss-vid-slussen/reprlk!pUNvtAcWTsYSRb1gW2kuKQ/?fbclid=IwAR3FgZXLkryCdHf1Spi536aoVizlL-3buO4fVfaAYpHGMXmz3DmqzbxPw-M

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-12-12 09:18 #1 av: KPD

Spontant tycker jag det låter som en bra idé. Om det är möjligt, skulle det kunna finnas ett färjeläge för linje 80 i anslutning till hissen.

Värd för Finland ifokus, samt medarbetare på Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2018-12-12 09:55 #2 av: Jimmy.L

#1 Om nu M/S Birger Jarl blir såld så får man ju lite mer fritt vid kajen det kan skapa plats för linje 80.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.