Museum och konst

Ilska över ABBA-Björns byggplaner på Djurgården

2019-01-09 08:39 #0 av: Jimmy.L

Björn Ulvaeus vill fortsätta bygga ut sitt mini-imperium på Djurgården. Nu är det en restaurang från 1800-talet som planerar att rivas för att bli en del av Abba-museet. Men kritiken är högljudd.

https://mitti.se/nyheter/bjorns-byggplaner-djurgarden/?omrade=ostermalm

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-01-09 09:30 #1 av: Hayabusa

Man kan ju fråga sig varför ABBA-museet behöver byggas ut?

Anmäl
2019-01-09 09:38 #2 av: Jimmy.L

#1 Han vill ha dels fler hotellrum.  ABBA-museum förstör miljön på Djurgården. 

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ulvaeus-vill-bygga-ut-abbamuseet/reprbp!V7fAIAf9091N9VgISFZTqA/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2019-01-09 10:06 #3 av: Hayabusa

#2 Mycket vill ha mer, låter det som. Kan han inte nöja sig med det han har?  Är det museet som syns (till höger i bild) i länken i #0?

Anmäl
2019-01-09 10:44 #4 av: Jimmy.L

#3 Det stämmer, våningarna ovan är hotellet. 

Anmäl
2019-01-09 11:03 #5 av: Hayabusa

#4 Hemskt fult. Har ingen klar bild av Djurgården, men en helhetssyn vore kanske på sin plats? 

Anmäl
2019-01-09 11:06 #6 av: Jimmy.L

#5 Ska ta bilder på det. 

Anmäl
2019-01-09 11:14 #7 av: Hayabusa

#6 Tack, gärna. När jag skrev "helhetssyn" så tänker jag närmast på politiker i Sthlm. Kan man misstänka att Björn U. är rätt "tung i brallan" som dessutom ses som "god" och då får han som han vill? Överhuvudtaget ser jag ett ABBA-museum som så mkt "plast" att det inte hör hemma på Djurgården. Men, vad vet jag..?

Anmäl
2019-01-09 11:22 #8 av: Jimmy.L

#7 Aha, ja politikerna ser nog inga problem med en utbyggnad efter som det drar turister. 

Och kommer Gröna Lund få bygga ut så lär han med säkert få klartecken.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.