Museum och konst

Så vill museer locka med mer än utställningar

2019-02-03 16:16 #0 av: Jimmy.L

Flera av Stockholms museer erbjuder föreläsningar, specialvisningar och konstnärssamtal, några är dessutom helt gratis! Här är ett urval ur vårens program. 

https://www.stockholmdirekt.se/noje/sa-vill-museer-locka-med-mer-an-utstallningar/repsay!v52L1@j00dsu5L74NpmRPg/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-02-03 16:17 #1 av: Herveaux

Det här fick min inre nörd att dregla. Dreglar

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2019-02-03 16:50 #2 av: Jimmy.L

Ja det fanns lite smått och gott där.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-02-03 18:22 #3 av: Lona

Museum är sorgligt förbisedda, när jag var liten var vi ofta på olika museum men som vuxen är det sällan jag går - och jag tror inte att särskilt många barnfamiljer gör det heller numera!

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-02-03 18:32 #4 av: Jimmy.L

#3 Förra året besökte jag Historiska museet samt Arkdes och blev förvånad över att det var många barnfamiljer där hade räknat med mycket turister och äldre. På Historiska hade dom en prova på vid innergården där barn fick prova baka bröd som på vikingatiden och mycket mer. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.