Stockholm allmänt

Då öppnar Slussens nya "guldbro"

2019-03-13 20:10 #0 av: Jimmy.L

En 140 meter lång guldfärgad bro ska byggas i Slussen för att förbinda Södermalm med Gamla Stan. Nu finns det ett exakt datum när allt ska vara klart. 

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/beskedet-da-oppnar-slussens-nya-guldbro/repscm!VZuxPruct72SgyRd6pXGvw/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-03-13 21:08 #1 av: JRSN

USA-komplex? Sverige och Stockholm vill ha sin egen 'Golden Gate Bridge'. Det är väl ok, men hur ser den ut efter några år med avgaser och föroreningar; blir det då en väldigt spektakulär, dyr men GRÅ bro?

..........................................
Sajtvärd: Andar, änglar & demoner / Knackningsterapi
                      www.astromantra.se/

Anmäl
2019-03-13 21:23 #2 av: Jimmy.L

Ingen aning, jag med tycker färgen kunde ha varit bättre.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-03-14 13:39 #3 av: eskils

"Den 140 meter långa guldbron fraktas i ett stycke från Kina"

Så onödigt! Nog kan vi väl bygga broar själva?

Anmäl
2019-03-14 13:44 #4 av: Jimmy.L

#3 Allt vanligare att man bygger broar och liknande utomlands blir billigare tyvärr.

Stål lådorna som byggdes till citybanan byggdes utomlands och fraktades hit.

Anmäl
2019-03-14 13:47 #5 av: eskils

Gillar inte att vara beroende av Kina, som SÄPO varnat för.

Anmäl
2019-03-14 14:38 #6 av: Jimmy.L

Man gör en upphandling sen är det byggherren som i sin tur beställer material och då väljer man det billigaste för jobbet.

Anmäl
2019-10-03 08:29 #7 av: Jimmy.L

Kritiserad för sin klimpatpåverkan, men snart skickas den 140 meter långa bron från Kina till Stockholm. Här är första bilderna på bygget.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/har-byggs-slussens-kritiserade-guldbro-i-kina/repsja!keghtdBcU7SHCEow1QJbNw/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.