stockholm-allmänt

Sommaraktiviteter

2019-04-25 07:12 #0 av: Jimmy.L

Det rullar på nu och snart är det både sommarlov och semester för viss tips gärna om aktiviteter för stor och små här i tråden. 

• Skansen, skaffa årskort det tjänar du in på två besök.
  • Gröna Lund, passar för hela familjen.
  • Fjärilshuset, passar för alla.
  • Museum i stan, många museum har aktiviteter för barn under sommaren för en billig peng.
  • Skärgården, åk till Grinda eller Nåttarö och bada eller bara upptäcka skärgården. Eller ta in på något hotell eller vandrarhem eller hyr stuga.
  • Åk och bada vid någon strand.
  • Fjäderholmarna, 
  • Birka.
  • H 4-gårdar passar för stora som små
  • Picknick,
  • Upptäck kommunerna utanför Stockholm med SL.

Fyll gärna på med fler tips.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-04-25 08:10 #1 av: Taggeman

Bullerö naturreservat i ytterskärgården för en eller flera dagar, har mycket ordnat för upplevelser.
https://www.lansstyrelsen.se/stockholm/besok-och-upptack/naturreservat/bullero.html

Medis på Fågelskådning iFokus

🦅 ><> ><> ><> ><> (^I^)><> ><> ><> <>< 🦅

Anmäl
2019-04-27 15:34 #2 av: Jimmy.L

Torekällberget i Södertälje gratis och passar stora som små här hittar du hästar, kor, getter, lamm, höns, kaniner och grisar, du kan även fika och handla något gott i handelsboden

Med SL till Södertälje centrum det tar ca 15 min hit från stationen.

Med bil så finns det parkering.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-04-28 10:19 #3 av: Major Ursa

Vilka bra tips. En promenad på djurgården är också trevligt. Många skuggiga platser att vila på och se på utsikten.

Anmäl
2019-04-28 10:59 #4 av: Jimmy.L

#3 Bra tips.

Rosendals trädgård är en oas med.

Anmäl
2019-04-28 11:36 #5 av: Jimmy.L

Bergianska trädgården alltid fint att gå vid.

Anmäl
2019-04-29 19:56 #6 av: Jimmy.L

Vaxholms fästning passar för alla. antingen tar man buss från Stockholm eller Waxholmsbåt, Linfärjan över så köper man biljett i en automat vid kajen. 

Anmäl
2019-04-29 20:00 #7 av: Jimmy.L

Nu när Kaknästornet är stängt så kan man istället besöka Stadshus tornet öppet maj - september, man får 30 min på sig att besöka tornet.

Anmäl
2019-05-01 20:53 #8 av: Jimmy.L

Gå på fartygsvisning men skynda dig och boka platserna tar snabbt slut. 

https://nyhetsbrev.thomascook.se/se_mhcwa/DefaultAn.aspx?Instance=6D2E792C6A3F76&LoginType=0C&QuestionnaireID=0B59015F&LayoutID=0B580258&BroadcastID=&CheckSum=4C5C075802

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.