Annons:
Etikettstockholmallmänt
Läst 371 ggr
Jordgubblime
6/29/19, 10:30 AM

Ska besöka Stockholm tips

Hej! Jag och killen ska till Stockholm i mitten av juli. Vi vill gärna ha tips på saker ett par i 25 års åldern kan hitta på under två dagar. Har bestämt att vi ska gå på bio och besöka mall of scandinavia för att shoppa. Finns det någon stor marknad där man kan köpa tex frukt och hantverk och sånt? Vill gärna ha förslag på mysiga uteserveringar man kan sitta vid på kvällarna och äta gott, dricka vin med en eld bredvid och ha filtar att gosa in sig i. Ni vet vad jag menar va? :D

Annons:
[Jimmy.L]
6/29/19, 1:23 PM
#1

Frukt och hantverk är nog Hötorget lämpligast.

Äta och dricka gott på uteservering så finns det många ställen i stan med uteservering, beror även på vad ni vill äta. Flera restauranger har slagit upp dörrarna på taken.

https://www.expressen.se/allt-om-resor/resmal/europa/sverige/sommarens-19-basta-takbarer-i-stockholm/

[GIKmio]
6/30/19, 2:40 PM
#2

Gamla stan är mysig. Finns många butiker och borde finnas en och annan uteservering. Jag är inte stockholmare men gamla stan är en fin oas för mig när jag besöker Stockholm. #1 Gillar man storstadspulsen så är Norrmalm att rekommendera

Surpan
7/7/19, 5:20 PM
#3

Med eld, menar du typ en brasa eller såna gasoleldar som ibland finns på uteserveringar? Medborgarplatsen är poppis för uteservering, det finns vin och lite enklare mat. Melanders fisk är trevligt. Det kan bli trångt vid bra väder. Gamla stan är ett måste att strosa runt i, restaurang Agaton är trevligt, har got mat och trevlig service. De har också romantiska rödvita dukar. Ett stenkast därifrån finns pharmarium som har spännande drinkar i en gammal miljö. En liten uteservering finns. Vackra toaletter. Boka bord!

/Surpan

Upp till toppen
Annons: