kollektivtrafik

Två storklottrare gripna – SL kräver skadestånd

2019-12-06 15:24 #0 av: Jimmy.L

Två män i 35-års åldern greps i Stockholm under veckan. Männen är misstänkta för omfattande klotter mot tunnelbanevagnar och pendeltåg.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/tva-storklottrare-gripna-sl-kraver-skadestand/repslf!VLDBvaJejK5aM7ixObEY3Q/

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-12-06 15:27 #1 av: Göstage

Men det är ju baaarn vi talar om- de är bara 35...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-12-06 15:39 #2 av: Jimmy.L

Jag förstår inte nöjet att klottra när det finns lagliga väggar.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-12-06 15:40 #3 av: Lona

#2, Just därför...? 😏

"Glass löser allt!" /Källa Glassgård, Öland
Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhetBlomma

Anmäl
2019-12-06 15:44 #4 av: eskils

Bra att de greps äntligen, hoppas de döms till ordentliga skadestånd! Nörd

"– Det jag kan säga är att vi förra året sanerade klotter på en yta motsvarande 35 fotbollsplaner bara på pendel- och tunnelbanetåg. Det kostade 140 miljoner kronor, säger Claes Keisu på trafikförvaltningens pressavdelning."

Varför skulle vi skattebetalare bekosta de där självupptagna idioternas hobby??!

Anmäl
2019-12-08 16:58 #5 av: Jimmy.L

De 35-åriga män som nu sitter häktade misstänkta för enorma mängder klotter liknar inte vanliga brottslingar. – Det är två killar med välordnat yttre, som har barn, hus och bil. Och båda ligger över 500 000 om året i inkomst, säger förundersökningsledaren Tomas Ivering.

https://mitti.se/nyheter/polisen-misstankta-klottrarna/?omrade=hela-stockholm&view=app

Anmäl
2019-12-08 17:09 #6 av: Göstage

Hoppas böterna blir därefter...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-12-08 20:12 #7 av: Lona

Inte precis den typen man väntar sig ska klottra men man kan väl hoppas att det blir ett straff som svider i plånboken!

Anmäl
2019-12-08 20:42 #8 av: Jimmy.L

#7 Tycks vara vanligare än man tror.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/graffitimalarna-om-sin-olagliga-hobby-ingen-sport-om-det-ar-lagligt

Anmäl
2019-12-09 08:36 #9 av: Lona

Där ser man! Jag hade vissa fördomar att det var ohängda slynglar från förorten...
Visst, de skadar inte någon mer än ekonomiskt men det berättigar liksom inte det hela.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.