Annons:
Etikettkollektivtrafik
Läst 552 ggr
[Jimmy.L]
12/6/19, 3:24 PM

Två storklottrare gripna – SL kräver skadestånd

Två män i 35-års åldern greps i Stockholm under veckan. Männen är misstänkta för omfattande klotter mot tunnelbanevagnar och pendeltåg.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/tva-storklottrare-gripna-sl-kraver-skadestand/repslf!VLDBvaJejK5aM7ixObEY3Q/

Annons:
[Göstage]
12/6/19, 3:27 PM
#1

Men det är ju baaarn vi talar om- de är bara 35…

[Jimmy.L]
12/6/19, 3:39 PM
#2

Jag förstår inte nöjet att klottra när det finns lagliga väggar.

Lona
12/6/19, 3:40 PM
#3

#2, Just därför…? 😏


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[[eskils_]]
12/6/19, 3:44 PM
#4

Bra att de greps äntligen, hoppas de döms till ordentliga skadestånd! 🤓

"– Det jag kan säga är att vi förra året sanerade klotter på en yta motsvarande 35 fotbollsplaner bara på pendel- och tunnelbanetåg. Det kostade 140 miljoner kronor, säger Claes Keisu på trafikförvaltningens pressavdelning."

Varför skulle vi skattebetalare bekosta de där självupptagna idioternas hobby??!

[Jimmy.L]
12/8/19, 4:58 PM
#5

De 35-åriga män som nu sitter häktade misstänkta för enorma mängder klotter liknar inte vanliga brottslingar. – Det är två killar med välordnat yttre, som har barn, hus och bil. Och båda ligger över 500 000 om året i inkomst, säger förundersökningsledaren Tomas Ivering.

https://mitti.se/nyheter/polisen-misstankta-klottrarna/?omrade=hela-stockholm&view=app

[Göstage]
12/8/19, 5:09 PM
#6

Hoppas böterna blir därefter…

Annons:
Lona
12/8/19, 8:12 PM
#7

Inte precis den typen man väntar sig ska klottra men man kan väl hoppas att det blir ett straff som svider i plånboken!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
12/9/19, 8:36 AM
#9

Där ser man! Jag hade vissa fördomar att det var ohängda slynglar från förorten… Visst, de skadar inte någon mer än ekonomiskt men det berättigar liksom inte det hela.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Jimmy.L]
12/9/19, 9:47 AM
#10

#9 Finns ju klottrare förorten med.

Upp till toppen
Annons: