Annons:
Etikettstockholmallmänt
Läst 690 ggr
[Jimmy.L]
3/30/20, 12:09 PM

SL fortsätter med kontroller i coronatrafiken

Trots myndigheternas uppmaningar om att hålla avstånd i kollektivtrafiken har SL:s kontrollanter fortsatt patrullera. Enligt SL innebär detta inte någon ökad smittrisk.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sl-fortsatter-med-kontroller-i-coronatrafiken/reptcA!WGAwCbfK@DbaN58iO2ULlw/

Annons:
Annielle
3/30/20, 12:17 PM
#1

Tog i princip för givet att de inte höll i gång i dessa tider. Korkat uttalande att de inte skulle bli smittade lättare än andra. Går ju inte att hålla tillräckligt avstånd när man kontrollerar människors resebevis.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Jimmy.L]
3/30/20, 12:24 PM
#2

Det är typiskt SL.

[[eskils_]]
3/30/20, 7:54 PM
#3

Korkade SL.

Åsa S
3/31/20, 8:43 AM
#4

Jag tycker det är rätt av dem alltför många tror ju att det är gratis åka nu när man inte kan blippa kortet på bussen trots att det står att man ska ha giltigt färdbevis, vi kommer inte ha nån kollektivtrafik efter coronan ifall alla åker gratis. Så länge folk inte fattar det tycker jag de ska fortsätta med kontroller Corona eller ej.

Annielle
3/31/20, 12:21 PM
#5

4# Fast man måste ju ha färdbevis för att åka med pendeltåg och tunnelbana i alla fall, de flesta åker ju inte enbart buss, så gratis blir det ju inte särskilt mycket ändå med tanke på detta.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Herveaux
3/31/20, 4:02 PM
#6

Jag håller med #4 här.
Rädd att det skulle bli än mer "När katten är borta…"-syndrom annars. 
Kan känna mig utsatt i kollektivtrafiken även utan corona-kaoset.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Kvackis
3/31/20, 7:22 PM
#7

Svårt att hålla avståndet i proppfulla bussar 🤨

Kram Kvackis ❤️

Upp till toppen
Annons: