Stopp i tunnelbanan efter olycka
En olycka påverkar rusningstrafiken i Stockholms tunnelbana.
På blå linjen mellan stationerna Fridhemsplan och Kungsträdgården är det totalstopp i båda riktningarna.
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/stopp-i-tunnelbanan-efter-olycka.MXAjXpLnZ
Ännu en kollega som råkat ut för PUT 😢 det är min första tanke och det är ingen rolig upplevelse för en förare att vara med om och jag vet som var med om det 7 ggr innan jag sa upp mig 😢
Att det skrivs är inte helt vanligt men ibland sipprar det igenom pressen men det här försöker man tysta ner för att inte driva fler till att ta det tragiska beslutet att utnyttja en förare som redskap att ta livet av sig 😢
Det här är en tragisk bit av att köra tunneltåg, jag skulle kunna berätta så mycket om det här om du vill Jimmy för det är skrämmande hur vi är redskap i andras tragedi en tragedi som vi inte alls valt som förare.
Jag skulle kunna berätta om hur det var, ibland är det olyckor som inte har avsikten att ta livet av sig men det betyder inget för alla överkörningar är lika illa för oss som utsatts och för mina kollegor som än idag är kvar och för framtida kollegor som kommer att möta det här 😢
Det är en hård värld som väldigt få förstår, man behöver ha jobbat eller jobba där för att på riktigt sätta sig in i hur vardagen faktiskt är.
Plattformsbarriär skulle behövas i tuben.
Det finns mycket som behövs där för att förhindra, Åkeshov med sina dörrar jo jo tjena så vagt sen blev det inget mer och fler kan hoppa fler kan omkomma men dom föredrar att köra i sina gamla hjulspår för olyckor är så vanliga att man inte ens reagerar.
Jimmy vill du att jag skriver en artikel om det här så gör jag det så gärna ur min egen erfarenhet så kan du publicera det här på sidan.
Vi får se hur det går för när jag tänker tillbaka på hur det var med alla mina sju put så kommer mycket upp igen fast det är så många år sedan så gör det fortfarande ont och bilder försvinner inte även om man lär sig att leva med dom så finns domalltid kvar.
Jag vill gärna dela med mig även om det är många år sedan och man kan tycka att put är det absolut värsta en förare kan råka ut för men på 90-talet så blev jag kapad under vapenhot mellan Hökarängen och Farsta Centrum av en man som trängde sig in i förarhytten med orden kör för helvete så går det bra.
Rättegång gav honom fängelse och jag var inte den enda som blev hotad, dåvarande Abab blev förföljd till sitt hem med hot så det var en ganska så omfattande rättegång men sånt här sitter i och absolut jag vill dela med mig men ha tålamod för jag får gå igenom händelser som normalt folk inte behöver göra men samtidigt är det så viktigt att få fram hur ett liv som tunneltågförare kan se ut.
Så får jag återkomma hur jag känner så gör jag, det är lite känsligt ,men samtidigt så viktigt att allt sånt här kommer fram.