Sveriges första McDonalds stängd
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sveriges första McDonaldsrestaurang öppnades 1973 på Kungsgatan 4 i Stockholm. Nu har den slagit igen för gott. (Vid ett Stockholmsbesök käkade jag min första donkenburgare där. Det har blivit ett par till sedan dess…)
- Redigerat 2021-08-23 10:49 av [Göstage]
#0: Ja där har man varit och käkat…
"Sveriges första McDonald’s-restaurang öppnade på Kungsgatan 4 i Stockholm den 27 oktober 1973. Då kostade en Big Mac 4,75 kr och potatisen skalades och skars till pommes frites i källaren på restaurangen", skriver McDonalds Sverige på sin hemsida.
Jag gick alltid dit då de hade glaskrona i taket och speglar med filmstjärnor på det kändes speciellt att gå dit. Sedan gman om till modernt koncept då slutade jag gå dit, jag trodde faktiskt den stängde för många år sedan
Ut med donken, in med Max. Betalartikel.
"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)
Även Burger King har lämnat flera lokaler i stan.
Lite märkligt att snabbmatsrestaurangerna ger upp, åkte med nattbuss in till stan för några veckor sen. Och längs Götgatan 04 på morgonen var det många som letade upp nattöppet snabbmatställen och vid Vasagatan likaså. Så kunder lär det finnas.